نکات مثبت از سبک زندگی ایرانی ها و ساکنین جهان

۳۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۵ توصیه برای مرتب کردن خانه

بسیاری از ما از داشتن کلی خرت و پرت در خانه آشفته و عصبی می شویم. بهار فصل خوبی برای شروع است . می توانید شروع کنید به مرتب کردن و دور ریختن وسایلی که عملا استفاده نمی شوند. یادتان باشد مرتب کردن به معنای دور ریختن همه چیز نیست. شما به منظور بهبود کیفیت زندگی اقدام به مرتب کردن خانه می کنید. ببینید کدام یک از وسایل را استفاده می کنید و از کدامیک استفاده نمی کنید و چرا. از نظر کارشناسان سر و کله زدن با یک قسمت از خانه می تواند استراتژی خوبی باشد.

چند توصیه مرتب کردن خانه:

اتاق پذیرایی را چگونه مرتب کنیم؟

مرتب کردن اتاق پذیرایی

به اطرافتان نگاهی بیندازید و فکر کنید که اولین بار است که به این مکان می آیید. آیا اتاقی امروزی است یا بنایی تاریخی را نشان می دهد؟ همه چیز را جلوی خود بچینید و تصمیم بگیرید که می خواهید کدامیک را نگه دارید و از شر کدامیک راحت شوید. از خودتان بپرسید که آیا این به کار من می آید؟ آیا خراب شده؟ از آن استفاده می کنم؟ اگر کسی هستید که همه هدایا و یادگاری ها را نگه می دارید، این کار رانکنید. هدف این است که خانه جای راحت تری برای شما باشد. با دور ریختن آنها, تغییری در علاقه و توجه شما به کسی که این هدایا را به شما داده است، ایجاد نمی شود.

آشپزخانه را چگونه مرتب کنیم؟

مرتب کردن آشپزخانه

پیشخوان آشپزخانه شما پر از تابه در اندازه های مختلف، وسایل برقی مختلف و انواع فنجان است. از شر وسایلی که خراب شده اند، زشت و قدیمی شده اند و به خاطر استفاده نکردن طولانی مدت فراموش شده اند راحت شوید. فقط وسایلی که در طول روز برای آشپزی استفاده می کنید در دسترس قرار دهید. وسایل شیرینی پزی، آبمیوه گیری و پخت و پز را در طبقات بالای کابینت قرار دهید. اینکه شاید روزی به دردتان بخورد دلیل خوبی برای نگهداشتن وسایل نیست. از هر ۱۰ وسیله ای که کناری افتاده نهایتا یکی از آنها را روزی مورد استفاده قرار دهید. جا را برای وسایلی که امروز و نه آینده استفاده می کنید، باز بگذارید.

حمام را چگونه مرتب کنیم؟

مرتب کردن حمام

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، از بالای حمام شروع کنید تا برسید به پایین. داروهای استفاده نشده را به داروخانه و لوازم آرایش باز نشده را به مراکز زنان اهدا کنید. همه چیز را طبقه بندی کنید و سعی کنید به جای خرید کردن بیشتر، از چیزهایی که دارید استفاده کنید.

اتاق کار را چگونه مرتب کنیم؟

مرتب کردن اتاق کار

اغلب اتاق کار با کتاب ها و کلاسورهایی که نامرتب این طرف و آن طرف افتاده اند، بهم می ریزد. گاهی بدون برخی از آنها هم می توانید کار خود را به خوبی انجام دهید. ببینید کدام یک از آنها را سال هاست که استفاده نکرده اید.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

چگونه از باقی ماندن بوی سرخ کردنی در آشپزخانه جلوگیری کنیم؟

تقریبا همه عاشق مرغ سرخ شده هستند اما بوی روغن سرخ شده در آشپزخانه را کسی دوست ندارد. ماندن بوی روغن سرخ شده در آشپزخانه و حتی پیچیدن بو در قسمت های دیگر خانه چندان خوشایند نیست. در این مقاله به ارائه راه حل هایی می پردازیم که می تواند شما را از باقی ماندن بوی سرخ کردنی در آشپزخانه نجات دهد.

قبل از شروع هوا را تهویه کنید

همه پنجره ها را باز کنید، هواکش را روشن کنید و در نهایت برای اطمینان هود بالای اجاق گاز را نیز روشن کنید.

درهای آشپزخانه را ببندید

در صورتی که آشپزخانه مجزا دارید درهای آن را ببندید تا بو به قسمت های دیگر خانه سرایت نکند.

کره، دارچین و شکر روی ورقه های شیرینی بگذارید

به مدت یک ساعت در دمای ۲۰۰ درجه در فر بپزید. این باعث می شود آشپزخانه بوی شیرینی به خود بگیرد.

جوشاندن آب به همراه سرکه

یک فنجان آب و یک قاشق سوپخوری سرکه را مخلوط کنید و در تابه ای بریزید و بگذارید بجوشد. همچنین می توانید تفاله مرکبات یا چوب دارچین را نیز بجوشانید تا بوی شیرین و مطبوعی ایجاد کند.

یک کاسه جوش شیرین یا قهوه به مدت یک شب روی پیشخوان  قرار دهید

این کار سبب می شود همه بوهای اضافی را به خود جذب کند.

شمع ( شمع های) معطر روشن کنید

روشی آسان و سریع

اسپری خوشبوکننده بزنید

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

۷ اشتباه آشپزی و راه حل آنها

هر آشپزی با هر میزان تجربه، تعدادی اشتباه آشپزی دارد که هر بار تکرار می کند. برای جلوگیری از اشتباهات دوباره، از آشپزهای حرفه ای راه حل هایی برای ۷ اشتباه رایج آشپزی دریافت کرده ایم. در ادامه همراه ما باشید تا با این اشتباهات آشپزی و راه حل آنها آشنا شوید.

ریختن روغن در تابه سرد

ریختن روغن در ظرف سرد برای آشپزی
 

اکثر آشپزها دوست دارند قبل از آنکه تابه گرم شود روغن و کره در آن بریزند. ” هیچ موادی را درون تابه سرد نریزید”. ریختن روغن و کره در تابه داغ موجب می شود خوب گرم شود و کمک می کند غذا به تابه نچسبد.


تابه نامناسب

تابه نامناسب از اشتباهات آشپزی
 

شاید راحت تر این است که ست تابه در اندازه های مختلف تهیه کنید اما این هم یکی دیگر از اشتباهات آشپزی است. از خرید ست تابه که برخی از اندازه ها و انواع آن را هیچ گاه استفاده نمی کنید، خودداری کنید به جای آن تابه هایی که بیشتر استفاده می کنید خریداری کنید. تابه های تک نفره که در آشپزی های شخصی به دردتان می خورد تهیه کنید و مطمئن شوید که از فولاد ضدزنگ یا چدن ساخته شده است. فولاد و چدن فوق العاده بادوام هستند و گرما را به خوبی نگه می دارند.


اضافه کردن نمک بعد از پخت غذا

نمک در آشپزی
 

نمک به غذا عطر و طعم می دهد و موجب می شود عطر و طعم دیگر مواد استفاده شده در غذا نیز بیشتر حس شود، در صورتی که حین آشپزی به غذا اضافه شود. اضافه کردن نمک به غذا پس از آنکه غذا پخته شد فقط باعث شوری طعم غذا می شود. از مزایای دیگر نمک زدن حین آشپزی این است که نمک به خوبی تقسیم و جذب غذا می شود. برای جلوگیری از شور شدن غذا نیز حین آشپزی غذا را بچشید.


پختن پاستا در قابلمه کوچک

پخت پاستا و آشپزی
 

هیچ چیز بدتر از خیس شدن و روی هم تلنبار شدن مقدار زیادی پاستا نیست. اغلب مقصر ظرفی است که برای آن میزان پاستایی که می خواهید بپزید بسیار کوچک است. دلیلش چیست؟ وقتی مقدار زیادی پاستای خام را در ظرف کوچکی می ریزید، دمای آب به شدت کاهش می یابد. به تدریج که دمای آب بالا می رود تا به نقطه جوش برسد، پاستاها روی هم تلنبار می شوند. همیشه اطلاعات روی بسته بندی پاستا را بخوانید، نه تنها به منظور تنظیم زمان پخت بلکه برای آنکه متوجه شوید چه مقدار آب نیاز است. از این رو ظرف آب را بر اساس مقدار پاستا انتخاب می کنید.


استفاده از چاقوی کند

استفاده از چاقوی تیز در آشپزی
 

چاقوی کند می تواند بسیار خطرناک تر از چاقوی تیز باشد چرا که نیاز به فشار بیشتری برای بریدن دارد از این رو کنترل کمتری بر روی تیغه ها خواهید داشت. از طرف دیگر چاقوی تیز موجب می شود برش تمیزتری انجام گیرد و شکل و طعم مواد از بین نرود.


پخت سریع گوشت

آشپزی و پخت گوشت
 

اغلب افراد به محض آنکه گوشت (کباب) گرم می شود آن را برمی گردانند. برای برگرداندن گوشت و برداشتن آن از روی تابه نیازی نیست تابه را خراش داد بلکه وقتی پروتئین خوب پخته شده باشد به راحتی از تابه جدا می شود. این موضوع نه تنها در خصوص گوشت قرمز بلکه درباره ماهی نیز صدق می کند. اگر گوشت هنوز چسبناک باشد یعنی هنوز آماده نیست.


پختن سبزیجات پژمرده

آشپزی و پختن سبزیجات
 

آنچه از آشپزخانه بسیاری از رستوران ها خارج می شود به جای سبزیجاتی با رنگ سبز و روشن، سبزیجات تیره و روی هم تلنبار شده است. این می تواند به دو علت باشد : یا سبزیجات در یخچال پژمرده اند و یا حین آشپزی که احتمال آن کم است. برای تازه ماندن کلم، برگ چغندر و دیگر سبزیجات در یخچال، ساقه و ریشه سبزیجات را جدا کنید و در یک شیشه آب سرد قرار دهید. در یک تابه سایز مناسب آنها را تفت دهید، اینگونه سبزیجات کاملا سرخ می شوند به جای آنکه تبخیر شوند.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

روتختی پنبه ای را چگونه باید شست؟

روتختی به لحاظ زیبایی که به خانه می بخشد و از جهات بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار است. همه دوست دارند روتختی نرم و لطیف داشته باشند که به آنها احساس راحتی ببخشد. اکثر افراد پارچه های پنبه ای را ترجیح می دهند و اینگونه پارچه ها در اشکال مختلف طرفداران زیادی دارد. روتختی هایی که با نخ با کیفیت و پنبه مرغوب درست می شوند، در میان سایر روتختی ها ارزش و محبوبیت بیشتری دارند. روتختی های پنبه ای در طرح ها و الگوهای متعدد و زیبایی موجود است. یکی از مزایای روتختی پنبه ای این است که نه تنها از تشک در مقابل کثیف شدن محافظت می کند بلکه موجب جریان هوا در تشک می شود از این رو احساس تعریق نمی کنید. این روتختی ها از خیس شدن بدن جلوگیری می کند و بنابراین از لحاظ بهداشتی بسیار مناسب هستند و مانع ورود باکتری به تخت می شوند. برای شستشوی اینگونه روتختی ها با ماشین لباسشویی باید موارد و نکاتی را رعایت کنید.

روش هایی برای شستن روتختی پنبه ای وجود دارد. در این روتختی ها نخ پنبه های مرغوبی استفاده شده است که به روتختی ها نرمی و سبکی خوبی می بخشد

بهترین راه شستشوی روتختی های پنبه ای برای آنکه رنگ و حالت خود را از دست ندهد این است که به طور جداگانه با آب شسته شوند.

برای آنکه حالت و نرمی این روتختی ها حفظ شود نیاز به مراقبت بیشتری دارد. باید مراقب باشید از پاک کننده های بی کیفیت که به این روتختی ها صدمه می زند استفاده نکنید. امروزه صابون و مواد شوینده های با کیفیتی در بازار موجود است که نرمی و لطافت پارچه را حفظ می کنند در عین حال که تمامی آلودگی ها و لکه های پارچه را از بین می برند. علاوه بر این می توانید برای نرم شدن پارچه و چروک نشدن آن از نرم کننده های پارچه استفاده کنید. اگر می خواهید روتختی شما تمیز و خوشبو باشد،از مواد شوینده ملایم و معطر استفاده کنید. ماشین لباسشویی و مواد شوینده خیلی قوی و زمخت می توانند به روتختی لطمه بزنند و عمر آن را کوتاه کنند.

پس از شستشوی روتختی پیشنهاد می شود از خشکشویی استفاده کنید. با این کار طرح روی پارچه و حالت آن خراب نمی شود. بهترین جنس روتختی ها آنها هستند که از نخ پنبه به صورت لایه لایه درست شده اند.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

روش صحیح تمیز کردن یخچال

تمیز کردن یخچال از اهمیت بالایی برخوردار است. به منظور سلامت بیشتر مواد غذایی که مورد استفاده خانواده قرار می گیرد، لازم است یخچال هر چند وقت یک بار به طور کامل تمیز شود. اما آنچه اهمیت دارد، رعایت اصول و راه تمیز کردن یخچال است که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با مراحل و اصول تمیز کردن یخچال آشنا شوید.

مرحله اول: یخچال را خالی و تمیز کنید

خالی کردن یخچال

همه محتویات داخل یخچال را بیرون بیاورید و موادی که تاریخ انقضای آنها به پایان رسیده را دور بریزید. می توانید مواد داخل یخچال را تا تمیز شدن یخچال جلوی کولر قرار دهید تا خنک بماند.

شستشوی طبقات

در صورتی که طبقات یخچال قابل جدا شدن هستند، آنها را جدا کرده و بیرون بیاورید، سپس با استفاده از یک مسواک قدیمی، خمیری را که به میزان برابر از جوش شیرین و آب گرم درست شده به گوشه ها و درزهای طبقات بزنید تا تمیز شود. از این خمیر برای از بین بردن دوده و سیاهی نیز می توانید استفاده کنید. سپس همه قسمت ها را به وسیله اسفنجی که با آب گرم و صابون( مایع شستشو) خیس شده، شستشو دهید. پس از شستشو همه قسمت ها را خشک کنید.

شستشوی سینی آب چکان

اگر یخچال شما سینی آب چکان قابل جابه جایی دارد، آن را در آب داغ و کف خیس کنید سپس با یک اسفنج آن راشسته و خشک کنید.

برطرف کردن بوی بد یخچال

با یک پارچه میکرو فایبر و مواد شستشودهنده، دیوارهای داخلی یخچال را تمیز کنید تا بوی بد یخچال از بین برود. سپس دستمالی را در عصاره وانیل رقیق بزنید و با آن یخچال را تمیز کنید.

گردگیری

سیم های پشت یخچال را جمع کنید و با یک برس مخصوص تمیز کنید. پنجره مشبکی که معمولا در قسمت پایین یخچال است را با استفاده از یک پارچه خشک دستمال کنید تا گرد و غبار آن از بین برود.

مرحله دوم: دوباره یخچال را پر کنید

  • تخم مرغ ها:

    تخم مرغ ها را در قسمتی از یخچال که دمای آن ثابت است قرار دهید (در طبقه وسط). تخم مرغ ها را در بسته بندی خودشان نگه دارید ( تخم مرغ ها را در جا تخم مرغی یخچال نگذارید).

  • شیر:

    شیر باید در طبقات پایین در انتهای طبقه و در سردترین قسمت آن قرار بگیرد.

  • ماست، خامه، پنیر:

    مانند شیر این مواد را نیز باید در طبقات پایین قرار دهید. این مواد را در قسمتی قرار دهید که در دسترس باشد و در معرض دید باشد تا تاریخ انقضای آن را بتوانید ببینید.

  • گوشت بسته بندی شده:

    باید در پایین ترین و سردترین قسمت یخچال قرار بگیرد تا اگر آب آنها بچکد کل یخچال را کثیف نکند.

  • سبزیجات:

    سبزی اگر اندکی رطوبت داشته باشد برای مدت طولانی تری تازگی خود را حفظ می کند در نتیجه سبزیجات را در مرطوب ترین قسمت یخچال قرار دهید. سبزیجات را در بسته بندی اصلی خودشان و یا در کیسه پلاستیکی که شل بسته شده باشد، قرار دهید.

  • میوه:

    در قسمتی از یخچال که رطوبت کمتری داشته باشد قرار دهید. میوه ها را نیز در بسته بندی اصلی خودشان و یا در کیسه پلاستیکی که شل بسته شده باشد، نگه دارید (بهتر است مرکبات را در کیسه قرار ندهید). نکته: تا زمانی که قصد استفاده از میوه و سبزیجات را ندارید آنها را نشویید زیرا آب موجب می شود کپک بزنند و به رشد باکتری ها کمک می کند.

  • سوسیس و کالباس:

    در کشوی کم عمق یخچال قرار دهید که نسبت به دیگر قسمت های یخچال سردتر است و در صورتی که یخچال کشو ندارد، در پایین ترین طبقه قرار دهید.

  • کره و پنیرهای نرم:

    نیاز به سرمای زیاد ندارند. می توانند در محفظه لبنیات که در قسمت در یخچال است (گرم ترین قسمت یخچال)، قرار بگیرند. می توانید پنیرهای نرم مانند پنیر بز را پس از باز کردن در ظروف دردار قرار دهید.

  • چاشنی ها:

    چاشنی هایی که نمک و سرکه زیادی دارند و دست ساز هستند مانند سس کچاپ، مایونز و سس های سالاد بهتر است در قسمت در یخچال قرار بگیرند. همچنین ترشی و شور هم در همین قسمت قرار می گیرند. روغن زیتون و انواع دیگر روغن ها نیز در کابینت ها قرار می گیرند. اما روغن دانه ها مانند روغن گردو و روغن کنجد در قسمت در یخچال قرار می گیرند.

  • آب پرتقال:

    آب پرتقال های پاستوریزه در قسمت در یخچال قرار می گیرند. آب میوه های تازه باید در طبقات پایینی یخچال قرار بگیرند.

نکته: سعی کنید یخچال را پر کنید. برای آنکه یخچال بتواند دمای پایینی داشته باشد نیاز به حجم گرمایی دارد. غذا و نوشیدنی های سرد به جذب هوای گرم که هنگام باز کردن در یخچال وارد می شوند، کمک می کنند. اگر اندازه یخچال بیش از حد نیاز شماست، آن را با پارچ و ظرف آب پر کنید.

 

منبع : کاویاب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

اشتباهات رایج در نظافت خانه

از گردگیری گرفته تا ظرف شستن، برخی اشتباهات رایج در نظافت خانه می تواند کل زحمات شما را به باد دهد. برای آنکه هم در انرژی و زمان خود صرفه جویی کنید و هم بهترین نظافت را در خانه انجام دهید، پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهیم:

قرار دادن همه ظروف در جهت یکسان در ماشین ظرفشویی

همه چنگال ها را سر بالا قرار دهید، این مانع از خم شدن دندانه چنگال ها می شود. اما اگر همه قاشق ها در یک جهت داخل سبدماشین ظرفشویی قرار بگیرند در نهایت همه آنها به خوبی تمیز نمی شوند. بنابراین برخی را رو به بالا و برخی را رو به پایین قرار دهید تا خوب شسته شوند. همین کار را با چاقوها نیز انجام دهید.

شستشوی پنجره در روز آفتابی

مواد شستشودهنده شیشه بر روی سطوحی که در معرض تابش آفتاب هستند، سریعتر خشک می شوند در نتیجه بر روی سطح پنجره خط می اندازند. به همین دلیل بهترین زمان برای شستن شیشه ها در تمام فصول، عصر و بعدازظهر یا زمانی است که آسمان ابری است ( و دمای هوا کمتر از ۷۰ درجه فارنهایت است). برای زودتر خشک شدن پنجره می توانید از یک پارچه میکروفایبر استفاده کنید که با هر بار دستمال کشیدن فضای زیادی را خشک می کند.

اسپری کردن مستقیم شستشودهنده ها بر روی سطوح

یکبار انجام دادن آن بلامانع است اما برای سطوحی که بسیار کثیف هستند، نیاز به روش های بهتری هست. اسپری کردن مستقیم سطوح به صورت مدام و هر روزه باعث می شود آثار آن بر روی سطوح باقی بماند ( برای مثال حالت چسبندگی بر روی وسایل چوبی و لک بر روی دیوارها باقی می گذارد). به جای آن اسپری را بر روی پارچه میکروفایبر بزنید. این روش مواد شوینده کمتری نیز مصرف می کند درنتیجه اسپری شستشو دهنده شما برای مدت طولانی تری باقی خواهد ماند.

بدون دستکش کار کردن ( به خصوص برای تمیز کردن سینک)

پوست شما هر چیزی را که با آن در تماس باشد، جذب می کند. با این حال از استفاده از دستکش های لاتکس و لاستیکی بپرهیزید. به جای آن از دستکش هایی که داخل آنها پنبه است استفاده کنید. این دستکش ها محافظت بیشتری از پوست شما خواهند کرد و بسیار راحت هستند.

استفاده از مایع شستشو دهنده برای سطح فرش

لکه های روی فرش را تنها با دستمال کشیدن نمی توان برطرف کرد. مگر آنکه قبل از دستمال کردن، مایعاتی که بر روی فرش ریخته مانند قهوه را به طور عمقی از سطح فرش بردارید. به این روش عمل کنید: به محض آنکه متوجه لک شدید، با یک حوله آن را تا جای ممکن خشک کنید. سپس مقداری نوشابه یا آب یخ بر روی ان نقطه بریزید و مجددا با یک حوله دیگر آن را خشک کنید. بگذارید حوله به طور کامل مایعات را به خود جذب کند. این لکه گیری را تا جایی انجام دهید که دیگر حوله هیچ رنگی به خود نگیرد. اگر همچنان لک از بین نرفته بود، از یک لکه بردار استفاده کنید و مجدد این فرایند را تکرار کنید.

قرار دادن برس شستشوی توالت در ظرف مخصوص آن پس از استفاده

رطوبت، باکتری ها را تکثیر می کند بنابراین بایستی قبل از قرار دادن برس شستشوی توالت در جای خود آن را کامل خشک کنید. پس از شستشوی توالت بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه برس شستشو خشک شود و سپس آن را در جای خود قرار دهید.

استفاده از اسفنج

از آنجا که غذا و باکتری در داخل اسفنج جذب شده و باقی می مانند، تنها با آب کشیدن از بین نمی روند. از این رو یک یا دو بار در هفته آن را در طبقه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و یا اسفنج خیس را دو دقیقه در ماکروفر گرم کنید. می توانید در تعطیلات و مواقعی که آشپزی نمی کنید، اسفنج را ضدعفونی کنید.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

۶ ترفند آشپزی مخصوص آشپزهای حرفه ای

آیا عاشق آشپزی هستید اما بعضی چیزها شما را از آشپزی بازمی دارد؟ گاهی برخی چیزها به نظر ساده می آیند اما می توانند دردسرساز شوند. مثلا ممکن است شما غذا را زیادی بپزید یا برعکس نگذارید کامل بپزد. پا پس نکشید. ما در این مطلب چند ترفند آشپزی آشپزهای بزرگ را به شما میاموزیم که به شما کمک خواهد کرد.

برای جلوگیری از به هم چسبیدن پاستا، به آن روغن نزنید

بسیاری از افراد فکر می کنند اضافه کردن روغن به آب قبل از جوشاندن پاستا روشی است برای جلوگیری از به هم چسبیدن پاستا. اما این کار می تواند موجب خمیری شدن پاستا شود. به میزان مناسب از آب استفاده کنید. به ازای ۱۰۰ گرم پاستای خشک، یک لیتر آب استفاده کنید و به ازای ۱۰۰ گرم پاستای تازه، ۱/۵ لیتر آب تا با هیچ یک از دو مشکل مواجه نشوید.

برای سهولت در کندن پوست تخم مرغ آبپز از جوش شیرین استفاده کنید

پیش از قرار دادن تخم مرغ ها درون ظرف آب سرد، یک قاشق سوپخوری جوش شیرین در آب سرد بریزید. وقتی آب به جوش آمد، در قابلمه را گذاشته و بگذارید ۱۳ دقیقه بجوشد. پس از آن کندن پوست تخم مرغ ها به راحتی انجام خواهد گرفت.

غذا را به صورت حلقه دایره ای شکل گرم کنید

قبل از آنکه غذا را داخل ماکروفر بگذارید تا گرم شود، غذا را به شکل حلقه ای طوری که وسط ظرف خالی باشد، در ظرف قرار دهید. بدین صورت همه غذا به طور یکسان گرم می شود.

ماهی را دو بار نپزید

پشت و روی ماهی هر کدام سه تا پنج دقیقه وقت لازم دارند تا پخته شوند. اگر دماسنج دستی مخصوص غذا داشته باشید، بهترین دمای داخل غذا ۱۴۵ درجه است.

برای جلوگیری از پژمرده شدن کاهو، آن را دور یک حوله کاغذی بپیچید

اگر کاهو را پیش از قرار دادن در یخچال در یک حوله کاغذی بپیچید، برای مدت بیشتری تازه خواهد ماند. حوله کاغذی، رطوبت اضافی را که باعث پژمرده شدن کاهو می شود به خود جذب می کند.

 زمان پخت تخم مرغ

اگر تخم مرغ عسلی دوست دارید، آن را به مدت ۶ دقیقه بپزید، اما برای تخم مرغ آبپز کامل باید به مدت ۱۰ دقیقه پخته شود.

این ترفندها به شما کمک می کنند تا زمان و تلاش زیادی را صرف آشپزی نکنید. آنها را به کار ببندید تا ببینید چقدر آشپزی راحت است.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

برای خانه خود قفسه چوبی بسازید

با چند عدد جعبه چوبی ساده، قفسه های مکعبی زیبا و کارآمد بسازید. برای رنگی تر شدن هم آنها را رنگ بزنید یا از کاغذ کادو استفاده کنید.

 

وسایل مورد نیازبرای ساختن جعبه چوبی دکور:

  • صندوقچه یا جعبه های چوبی در اندازه های مختلف
  • قلموی رنگ
  • کاغذ کادو
  • کاتر یا قیچی
  • اسپری چسب
  • دیوار آویز شامل میخ، قلاب حلقه ای، آویز عکس دندانه ای یا مفتولی

 

دستورالعمل:

ابتدا داخل و بیرون جعبه و صندوق های چوبی را رنگ کنید. در صورت لزوم دو لایه رنگ کنید. برای زیباتر شدن داخل جعبه ها می توانید از کاغذ کادو استفاده کنید. کاغذ کادوها را در اندازه های مناسب برش دهید و به داخل جعبه ها بچسبانید. هر تکه از کاغذ را بردارید و با چسب به قسمت های خالی بچسبانید. ابتدا از پشت جعبه شروع کنید و سپس دیواره ها را تزیین کنید یا می توانید فقط داخل جعبه را تزیین کنید.

قسمتی از دیوار را که می خواهید جعبه را به آن آویزان کنید، علامت کوچکی بزنید. از ابزارآلات مناسب فلزی که متناسب با وزن و شکل جعبه ها باشد برای نصب آن به دیوار استفاده کنید. برای هر جعبه از آویز فلزی استفاده کنید.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

هویج کاغذی درست کنید

بسیاری از مادرها دوست دارند همراه کودک دلبندشان کاردستی های زیبا درست کنند تا هم سرگرمی خوبی برای فرزندشان باشد و هم مهارت کار با دست و خلاقیت و ایجاد وسایل جدید را به فرزندشان آموزش دهند. گاهی می توان با ابزار و وسایلی ساده چیزهای کوچک و زیبا درست کرد. در این مطلب با چند ورق کاغذ و قیچی طریقه درست کردن هویچ کاغذی را بهتان آموزش می دهیم. با ما همراه باشید:

  • کاغذ رنگی. کاغذ باید A5 و یا نصف A4 باشد.

کاغذ رنگی برای هویج کاغذی

  • سپس یک خط کش بردارید و چند خط صاف مانند تصویر زیر رسم کنید. باید توجه داشته باشید که همه خطوط باید طول یکسانی داشته باشند.

کاغذ رنگی و قیچی و هویج کاغذی

  • کاغذ را مانند تصویر زیر برش دهید سپس خطوط را تا زده تا یک جعبه درست شود. سپس آنها را به هم بچسبانید.

کاغذ رنگی تاشده و هویج کاغذی

  • در نهایت به راس هویج می رسیم. باید اضافه کاغذها را برش دهید و دو سر آنها را به هم بچسبانید سپس با یک روبان کوچک سبز رنگ آنها را به هم گره بزنید.

هویج کاغذی با روبان سبز

همانطور که دیدید این کار دستی بسیار آسان و لذت بخش است. شما می توانید همراه با کودکان این هویج ها را درست کنید.

 

منبع : کاویاب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

طرز تهیه پاستا مدیترانه ای

نودل یا پاستا: ۱ بسته

روغن زیتون: ۱ قاشق سوپخوری

پیاز خرد شده: ۲ قاشق سوپخوری

سیر خرد شده: ۱ حبه

زیتون سیاه اسلایس شده

فلفل قرمز یا سبز خرد شده : ۴ قاشق سوپخوری

قارچ: ۲ عدد اسلایس شده

گوجه خورد شده: ۳ قاشق سوپخوری

پونه خشک: ۲ قاشق سوپخوری

نمک و فلفل سیاه

پنیر فتا خرد شده: ۲ قاشق سوپخوری

  • طرز تهیه پاستا مدیترانه ای :

پاستا یا نودل را در آب جوشانده و بپزید و کناری بگذارید. در تابه ای با حرارت متوسط روغن زیتون را گرم کنید. سیر و پیاز را اضافه کرده و بگذارید کمی تفت بخورد. سپس فلفل خرد شده، قارچ و گوجه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا خوب پخته شوند.

پونه، ادویه و نمک، فلفل به علاوه نیمی از پنیر را به مخلوط اضافه کنید. پاستا یا نودل ها را درون سس ریخته و بگذارید کمی گرم شود. پس از آنکه خوب گرم شد، بقیه پنیر را روی آن بریزید و میل کنید.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo