نکات مثبت از سبک زندگی ایرانی ها و ساکنین جهان

۳۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

با یک ریسمان و چند رشته نخ گلدان خود را تزیین کنید

اگر می خواهید گلدان های زیبا با ظاهری یکدست داشته باشید، اگر می خواهید شکل و ظاهر گلدان های قدیمی و رنگ و رو رفته را عوض کنید، می توانید به جای رنگ کردن گلدان از تزئین گلدان با نخ  و یا یک ریسمان و استفاده کنید و ظاهر رنگی و منحصر به فردی به گلدان هایتان بدهید.

وسایل مورد نیاز:

قیچی و نخ و ریسمان و گلدان
 
  • ظروف یا گلدان های متوسط تا بزرگ
  • ۱۳ تا ۲۷ متر (بسته به اندازه ظرف) ریسمان پارچه ای
  • کلاف نخ های کوبلن ( حداقل در دور نگ)
  • چسب تفنگی
  • چسب نواری
  • چسب رنگی
  • شانه
  • قیچی

مرحله اول: اندازه گیری ریسمان

ریسمان دور گلدان
 

ریسمان پارچه ای خود را دور گلدان، از پایین تا بالا بپیچید طوری که کل ظرف را بپوشاند. یک تکه نوار چسب رنگی در قسمت پایین ریسمان به طور موقت بچسبانید تا انتهای ریسمان را گم نکنید. اضافه ریسمان را از بالا ببرید و برای گلدان دیگر از اضافه ریسمان استفاده کنید.

مرحله دوم: طراحی

علامت گذاری ریسمان روی گلدان
 

نوار چسب های رنگی را بر روی قسمت های مختلف ریسمان که می خواهید چین های رنگی روی آن قرار بگیرد، بچسبانید. حواستان باشد این علامت های رنگی را با علامتی که در مرحله پیش برای تعیین انتهای ریسمان گذاشتید اشتباه نگیرید. در همین مرحله می توانید تصمیم بگیرید هر رنگی در کدام قسمت قرار بگیرد و یا به صورت تصادفی آنها را در جای خود بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی چین های رنگی

شانه زدن نخ ها و گلدان
 

دو رشته نخ کوبلن یکرنگ را انتخاب کنید. کاغذ دور آن را جدا کنید اما نخ ها را باز نکنید. کلاف نخ ها را کنار هم بچینید و به آرامی آنها را شانه بزنید تا صاف و مسطح شوند. اگر می خواهید انتهای گلدان را کامل چین بدهید، ۶۰ سانتی متر یا بیشتر (بر اساس اندازه گلدان) از این نخ ها را نگه دارید.

مرحله چهارم: چسب زدن به نخ ها

چسب زدن به نخ ها و گلدان
 

چسب تفنگی را داغ کنید، رشته های نخ را که شانه زدید، نوار باریکی از چسب را به میانه کلاف نخ ها بزنید.

مرحله پنجم: چسباندن نخ ها به ریسمان

چسباندن نخ ها روی ریسمان و گلدان
 

با اولین نشانه رنگی که روی ریسمان زده بودید آغاز کنید. تا زمانی که چسب هنوز داغ است، نوار چسب یا نشانه را برداشته و رشته نخی که چسب زده بودید را در همان قسمت روی ریسمان بچسبانید. نخ را فشار دهید تا مطمئن شوید کاملا چسبیده و از ریسمان جدا نمی شود.

مرحله ششم: صاف و هم تراز کردن نخ ها

فشار دادن نخ روی ریسمان و گلدان
 

رشته نخ را دور ریسمان بپیچید طوری که اضافه نخ ها هم تراز هم قرار بگیرند.

مرحله هفتم: بریدن اضافه چین

قیچی کردن پایین نخ و گلدان
 

با استفاده از یک شانه و قیچی انتهای کلاف نخ که دولا شده است را قیچی کنید. نگران صاف و یکدست درآمدن آن نباشید. در انتهای کار نخ ها را مرتب خواهید کرد. همه مراحل ۳ تا ۷ را تکرار کنید تا همه نوار چسب های علامت گذاری شده جای خود را به چین های رنگی بدهند.

مرحله هشتم: پیچیدن و چسباندن ریسمان بر روی گلدان

چسباندن ریسمان روی گلدان
 

پس از چسباندن چین های رنگی، ریسمان را مانند مرحله اول از پایین تا بالای ظرف بپیچید و با چسب تفنگی بچسبانید. سعی کنید نقطه پایانی ریسمان در قسمتی از ظرف قرار بگیرد که پشت گلدان خواهد بود و دیده نمی شود.

مرحله نهم: برجسته کردن چین ها

پیچیدن نخ دور چین ها و گلدان
 

اضافه نخ را به دور چین نخی همان رنگ پیچیده و سپس دور گلدان، مابین هر رشته ریسمان طوری که دیده نشود بپیچید. محکم بکشید تا چین ها بیرون آمده و خود را نشان دهند سپس نخ را پشت گلدان گره زده و مخفی کنید. برای مشخص نشدن گره ها می توانید آن را پشت چین رنگی دیگر مخفی کنید.

مرحله دهم: مرتب کردن

قیچی کردن پایین چین ها و گلدان

 

بعد از آنکه ریسمان و چین ها خوب چسبیده و محکم شدند، با استفاده از شانه و قیچی چین ها را به هر اندازه که می خواهید کوتاه و مرتب کنید.

در نهایت گیاه موردعلاقه خود را در گلدان خلاقانه ای که درست کرده اید، قرار دهید و از آن لذت ببرید.

 

منبع : کاویاب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

طرز تهیه کیک خرما

  • مواد لازم برای کیک خرما:

خرمای بدون هسته: ۳۵ عدد

تخم مرغ: ۲ عدد بزرگ

بیکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری

آرد سفید: سه پیمانه سرپر

گردو خرد شده: یک پیمانه سرخالی

جوش شیرین: یک قاشق چای خوری سرصاف

آب جوش: دو پیمانه

شکر: دو پیمانه سرخالی

کره یا روغن: یک پیمانه

وانیل: به مقدار لازم

خرمای بدون هسته را با آب جوش مخلوط و هم می زنیم تا خنک شود. شکر و تخم مرغ را همراه وانیل خوب می زنیم تا سفت و سفید شود. روغن یا کره را آرام افزوده و هم می زنیم. همه مواد را مخلوط کرده و آرد و جوش شیرین و بیکینگ پودر را به بقیه مواد می افزائیم تا صاف و یکدست شود.

در آخر مغز گردو های خرد شده را به بقیه مواد افزوده و در سینی مستطیل شکل می ریزیم و در فر با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد از قبل گرم شده به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در طبقه وسط قرار داده تا پخته شود. پس از بیرون آوردن از فر می گذاریم خنک شده و آماده سرو شود.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

ترفند هایی برای شست و شوی اتومبیل

برای بعضی از افراد درگیر شدن با لکه های روی ماشین کاری عذاب آور است و انجام این مسئولیت را به کارواش می سپارند. برخی از افراد هم ترجیح می دهند خودشان دست به کار شده و اتومبیل شان را بشویند. با ما همراه شوید تا ترفند شست و شویی ماشین را یاد بگیرید.

شستن شیشه های اتومبیل

احتیاج نیست برای شستن شیشه ها خودتان را با مواد شیمیایی درگیر کنید. با سرک کشیدن در  آشپزخانه می توانید مواد مورد نیازتان را پیدا کنید. یکی از این مواد جوش شیرین است. کمی جوش شیرین را بر روی اسفنج بریزید و عمل شست و شو را آغاز کنید. یکی دیگر از روش های شستن شیشه ماشین بعد از باران استفاده از نوشابه است. مقداری نوشابه روی شیشه بریزید و برای محافظت از رنگ کاپوت یک حوله در پایین شیشه پهن کنید. برای جلوگیری از چسبندگی شیشه نوشابه را از روی آن بشوئید. همچنین می توانید با استفاده از دستمال مرطوب بچه شیشه ماشین تان را تمیز کنید.

شستن سپر ماشین

لکه های روی سپر ماشین همانطور که می دانید با آب پاک نمی شود. اگر لکه چسبنده ای روی سپرتان چسبیده کمی استون روی سپر بمالید و بعد از چند دقیقه با یک وسیله نوک تیز به آرامی روی لکه بکشید تا تمیز شود. همچنین می توانید با کمی جوش شیرین تمام کثافات را از روی سپر پاک کنید.

شستن چراغ ماشین

چراغ‌ های ماشین را با استفاده از شیشه‌ شور و یک جفت جوراب کهنه زنانه برق بیندازید. هم چنین با کمی جوش شیرین هم می توانید چراغ های تمیز داشته باشید.

پاک کردن برچسب روی شیشه

مقداری سرکه یا آبلیمو را روی اجاق گذاشته تا جوش آید سپس اسنفج را داخل سرکه یا آبلیمو زده و روی بر چسب ها بکشید، اگر چند بار اینکار را تکرار کنید تمام بر چسب ها کنده می شوند.

تمیز کردن برف پاک کن

¼ پیمانه آمونیاک را با ۱ پیمانه آب سرد مخلوط کنید. به آرامی تیغه‌های لاستیکی برف‌پاک‌کن را بلند کنید و دو طرف پره‌ها را با یک پارچه نرم آغشته به محلول پاک و قبل از گذاشتن در جای خود با دستمال دیگر خشک کنید.

برق انداختن ماشین

برای شست و شوی اتومبیل از یک سطل آب و یک فنجان کوچک نفت استفاده کنید. و با یک دستمال نرم اتومبیل تان را تمیز کنید، با اینکار نیاز به خیس کردن اتومبیل و یا آب کشیدن بعدی ندارید. همچنین برای براق شدن می توانید از نرم کننده مو که دارای لانولین است استفاده کنید.

  • نکته: از شستن ماشین در مواقعی که بدنه داغ است مانند بعد از رانندگی خودداری کنید.

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

طرز تهیه سس سفید نارگیل

  • مواد لازم برای سس سفید نارگیل:

  • خامه: ۱/۵ قاشق سوپ خوری سرپر
  • نشاسته ذرت: یک قاشق غذاخوری سرپر
  • روغن مایع: یک قاشق غذا خوری
  • پودر نارگیل سفید: دو قاشق غذاخوری سرپر
  • شیر: ۱/۵ پیمانه
  • آبلیمو: به مقدار لازم
  • نمک: به مقدار لازم

کره و روغن مایع را در تابه ای لبه دار می ریزیم و با حرارت ملایم می گذاریم مقداری نرم شود. سپس نشاسته ذرت را اضافه می کنیم و بهم می زنیم تا مقداری کرم رنگ شود. سپس شیر را آرام آرام از یک طرف اضافه می کنیم و بهم می زنیم تا صاف و یکدست شود و در حین جوشیدن مقداری سفت شود و می گذاریم کنار تا مقداری خنک شود. زیرا اگر داغ نباشد خامه را به آن اضافه کنیم می برد.

پس از خنک شدن خامه را اضافه می کنیم هم می زنیم و روی حرارت می گذاریم، کمی بهم می زنیم تا مخلوط شوند، سپس پودر نارگیل و آبلیمو را همراه نمک و فلفل اضافه می کنیم و کمی بهم می زنیم. سس شما آماده است.

  • نکته: این سس را برای غذاهای گوشتی مصرف می کنیم.

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

روش های خلاقانه برای استفاده از نایلون حبابدار

از نایلون حبابدار به عنوان محافظ وسایل شکننده استفاده می شود. نایلون حبابدار فشار وارد شده بر ظروف بسته بندی شده را کاهش می دهند. اما می توان از این محافظ های پلاستیکی به روش های دیگری نیز استفاده کرد. در زیر به سه نمونه ازاستفاده نایلون حبابدار اشاره می کنیم.

به عنوان وسیله ای برای نگه داشتن حالت کیف

کیف و نایلون حبابدار
 

برای آنکه کیف دستی محبوبتان شکل و فرم خود را حفظ کند، می توانید در مواقعی که از این کیف ها استفاده نمی کنید، آنها را با نایلون های حبابدار پر کنید.

وسیله ای برای ممانعت از تاول زدن پوست

دسته تی و نایلون حبابدار
 

اگر دست شما هنگام استفاده از جارو یا تی تاول می زند، می توانید انتهای دسته آن را با این پلاستیک های محافظ بپوشانید. با کمک کش مو یا روبان می توانید آنها را در جای خود محکم کنید.

وسیله ای برای نگه داشتن گل روی آب

گل و گلدان و نایلون حبابدار
 

برای آنکه یک دکور زیبا داشته باشید، ابتدا یک مربع کوچک از این نایلون های حبابدار  ببرید، حفره ای در وسط آن ایجاد کنید. شاخه گل را داخل حفره قرار دهید تا گل بر روی آب شناور بایستد.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

طرز تهیه سوپ جو

  • مواد لازم برای سوپ جو:

  • جو پوست گرفته: در حدود نیم پیمانه (۱۰۰ گرم)
  • آب گوشت بدون چربی: پنج تا شش پیمانه
  • هویج رنده شده: دو تا سه قاشق سوپ خوری
  • خامه: ۱۰۰ گرم
  • سس سفید غلیظ: دو پیمانه
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • طرز تهیه سوپ جو:

بهتر است جو را بعد از شستن یک یا دو ساعت خیس کنیم تا زودتر بپزد. بعد جو را با آب گوشت می گذاریم بپزد و کاملا لعاب بیاندازد. سپس هویج را به آن اضافه می کنیم. بعد از چند جوش خوردن که هویج پخته شد سس سفید را داخل سوپ می ریزیم و می گذاریم سوپ آهسته بجوشد و کمی غلیظ شود. سوپ شما آماده است آن را در سوپ خوری می ریزیم و خامه را به آن اضافه می کنیم. می توانید برای تزئین کمی هم جعفری خرد شده روی آن بریزید.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

دلایل خشک شدن گیاهان آپارتمانی

دلایلی که باعث خشک شدن گیاهان آپارتمان میشوند عبارتند از:

زیاد آب دادن

گیاهان عاشق آب هستند اما دوست ندارند در آب شنا کنند! پس اطمینان حاصل کنید که گلدان شما زهکشی مناسبی دارد. از گلدان هایی استفاده کنید که زیر آنها سوراخی برای خروج آب اضافه وجود دارد و یک ظرف زیر آن قرار دهید تا از ریخت و پاش و کثیفی جلوگیری شود.

هرس نکردن

مدام شاخ و برگ گل و گیاهان را بچینید تا از سنگین شدن سر آنها جلوگیری شود. هرس کردن گیاهان مختلف متفاوت است ( مثلا ریحان را باید زیاد هرس کرد ولی جعفری را کم). پس در خصوص نحوه و اندازه هرس کردن گیاه خود تحقیق کنید. باغبان ها ساده ترین روش ها را برای هرس هر نوع گیاه به شما پیشنهاد خواهند داد.

تقویت نکردن خاک

تنها به خاکی که داخل گلدان ریخته شده اکتفا نکنید. یک بار در هفته مواد مغذی مایع یا عصاره ماهی ارگانیک (در فروشگاه های کشت و پرورش گیاهان می توانید تهیه کنید) به خاک بیفزایید تا به رشد بهتر گیاه کمک کند. اگر از کمپوست استفاده می کنید حتما مقداری از آن را با خاک مخلوط کنید.

نداشتن اطلاعات کافی درباره پرورش گیاهان

اگر تازه کار هستید باید بدانید رشد گیاه از زمانی که فقط یک دانه است چندان راحت نیست. اگر خیلی در خصوص پرورش گیاهان اطلاعاتی ندارید ابتدا از گل و گیاهانی که پرورش آنها ساده تر است شروع کنید.

 نداشتن اطلاعات کافی درباره گیاه

پرورش و مراقبت از همه انواع گیاهان یکسان نیست. مثلا جعفری نیاز به رطوبت زیاد دارد یا اینکه به پیازچه نباید زیاد کود داد.

نور ناکافی

گیاهان آپارتمانی خود را کجا قرار می دهید؟ اگر پنجره های خانه شمالی هستند یا گیاهان شما روزانه کمتر از ۴ ساعت نور دریافت می کنند، باید آنها را جابه جا کنید. بسته به میزان نوری که در خانه دارید نوع گیاهانی که می توانید در خانه نگه دارید تفاوت می کند.

 

به شیوه نادرست آب دادن

کم آب دادن به گیاه چه به صورت مقطعی یا دائمی مهمترین عامل خشک شدن خاک است. برای چک کردن رطوبت خاک از انگشت خود استفاده کنید. اگر خشکی خاک را تا دو بند انگشت خود احساس کردید، زمان آب دادن به گیاه است. باید تا حدی به گیاه آب دهید که آب اضافی از سوراخ زهکشی انتهای گلدان بیرون بیاید.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

نکات مهم در شستشوی حمام و سرویس بهداشتی

حمام قسمتی از خانه است که در آن خود را تمیز و پاکیزه می کنید اما تنها قسمتی از خانه است که سریع کثیف می شود. جرم و باکتری همیشه در حمام وجود دارند اما اکثرا ما فقط بعضی قسمت های حمام از جمله دوش، سینک روشویی، توالت و کف را می شوییم و از دیگر قسمت های حمام غفلت می کنیم. در این مطلب نکات شستشو حمام که مورد غفلت قرار می گیرد را معرفی می کنیم.

پرده جداکننده حمام

پرده حمام سفید
 

حداقل یکبار در هفته باید پرده جداکننده ی حمام شسته شود. باید پرده حمام به صورت روتین شسته شود نه فقط مواقعی که کثیفی در آن دیده می شود. این پرده ها قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند پس علاوه بر اینکه می توانید آنها را با دست بشویید، می توانید داخل ماشین لباسشویی با مواد شوینده ملایم شستشو دهید. می توانید علاوه بر پرده حمام تعدادی حوله نیز در ماشین قرار دهید تا بهتر شستشو دهد.


ظرف نگهدارنده مسواک

روشویی و جای مسواک و حمام
 

بر اساس مطالعات انجام شده، ظرف نگهدارنده مسواک سومین جای پر از جرم در خانه است. از آنجا که این ظروف نگهدارنده با مسواک در تماس هستند که هر روز آن را در دهان خود می کنید، بنابراین باید زود به زود تمیز شود. برای تمیز کردن این ظروف می توانید آنها را از آب داغ پر کنید و صابون یا شوینده داخل آن بریزید و با یک دستمال رول شده یا برس های کوچک آلودگی های باقی مانده در ظرف را پاک کنید. یا می توانید آن را در ماشین ظرفشویی قرار دهید یا با استفاده از آب داغ و سرکه یا یک سفید کننده آن را استرلیزه کنید.


لیف

لیف و حمام
 

لیف و اسفنج به گونه ای هستند که آلودگی و باکتری ها داخل آنها می مانند. هر گاه لیف تغییر رنگ و بو پیدا کرد باید عوض شود. سعی کنید پس از هر بار حمام کردن لیف را با صابون شسته و آب بکشید سپس در جایی قرار دهید که کاملا خشک شود. می توانید لیف را در سفید کننده بخیسانید یا در صورتی که لیف شما پلاستیکی نیست به مدت ۲۰ ثانیه آن را در مایکروویو قرار دهید.


دستگیره در

دستگیره در حمام
 

آخرین وسیله ای که دست شما آن را لمس می کند یعنی دستگیره در همان چیزی است که موجب می شود باکتری موجود در حمام از فردی به فرد دیگر منتقل شود. به همین خاطر باید به طور مرتب دستگیره در را بشویید. فرقی نمی کند چه با یک دستمال تمیز و یا دستمال و اسپری دستگیره را تمیز کنید فقط سعی کنید دستگیره در به طور کامل پاکیزه شود.


کلید برق

حمام و دستشویی
 

همانند دستگیره در، کلید برق نیز آخرین چیزی است که هنگام خروج از حمام آن را لمس می کنید. پس در صورتی که آن را تمیز نکنید بار دیگر که چراغ را روشن می کنید، باکتری های باقی مانده روی کلید به دستتان منتقل می شود. همانند دستگیره در، کلید برق را نیز تمیز کنید.


ظرف نگهدارنده برس توالت

توالت و حمام
 

مدام از برس توالت برای تمیز کردن توالت استفاده می کنید، اما چند وقت یکبار برس و ظرف آن را تمیز می کنید؟ به طور مرتب برس توالت را ضدعفونی کنید و ظرف آن را با اسپری ضدعفونی کننده تمیز کنید و سپس با آب جوش آب بکشید یا آن را در سفیدکننده قرار دهید.


پشت توالت

توالت و دستشویی و حمام
 

فضای پشت توالت معمولا خارج از دید و حتی خارج از ذهن است اما همین منطقه محل تجمع باکتری هاست. با استفاده از یک برس شستشو یا جارو آلودگی و گرد و خاک را از فضای پشت توالت پاک کنید. سپس آنجا را با یک مایع شستشو یا اسپری تمیز کنید.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

نحوه دوخت کیف دستی منگوله دار

تاریخچه کیف دستی:

داستان تولد کیف دستی به قرن ۱۶ میلادی باز می گردد. در آن زمان کیف های کوچک پارچه ای جزو جدایی ناپذیر کیف های دستی بودند که برای نگهداری جداگانه پول در نظر گرفته شده بود. در آن زمان اشراف عمدتا نام خود را روی کیف هایشان حک می کردند. اختراع قطار و آغاز سفر با این وسیله نقلیه در قرن ۱۹ میلادی موجب تولید ساک های دستی کوچک شد.

از آنجایی که چمدان ها در واگن های جداگانه انبار می شدند، زنان به ساک های دستی کوچکی نیاز داشتند تا وسایل مورد نیازشان را در طول سفر به همراه داشته باشند. تا زمان انقلاب فرانسه مردان نیز همانند زنان کیف دستی با خود حمل می کردند، پس از آن اما مد مردانه روی به سادگی گذاشت و کیف تنها به وسیله ای زنانه تبدیل شد. مارلن دیتریش، هنرپیشه مشهور آلمانی یکی از طرفداران این کیف های دستی بود.

دوخت کیف دستی منگوله دار:

لوازم مورد نیاز:

  • کیف دستی
  • چسب داغ
  • روبان نقش دار و یا گلدوزی شده
  • نخ گلدوزی
  • منجوق
  • سیم با ضخامت ۲۴ میلی متر
  • قیچی

(تصویر ۱)

کیف دستی

  • نکته

نخ های گلدوزی چندان گران نیستند و با هر کلاف آن می توان دو عدد منگوله درست کرد.

تعداد منگوله ها بسته به بزرگی و یا کوچکی کیف دستی تان دارد. از رنگ هایی هم که با کیف تان هماهنگی دارند، استفاده کنید.

روش کار:

مرحله ۱

یک کلاف نخ گلدوزی را از وسط به دو نیم کنید (تصویر ۲).

کیف دستیمرحله ۲

از هر دسته کلاف، یک نخ بردارید و بخش تا شده کلاف های تقسیم شده را – حدود ۳ سانتی متر پایین تر- محکم ببندید.

مرحله ۳

وقتی چند گره محکم زدید، اضافی نخ را برش زده و انتهای کلاف را با قیچی صاف کنید (تصویر ۳).

کیف دستیمرحله ۴

اکنون ۱۲ تا ۱۵ سانتی متر از سیمی که دارید، برش بزنید (تصویر ۴).

کیف دستیمرحله ۵

این سیم را پر از منجوق کنید، تا جایی که بتوانید به دور بخش بالای منگوله تان-کلاف نخ گلدوزی- بپیچانید (تصاویر ۵ و ۶).

کیف دستی

کیف دستیمرحله ۶

اکنون قسمت های اضافی سیم را برش بزنید (تصویر ۷).

کیف دستیمرحله ۷

مراحل بالا را چند بار تکرار کرده و بدین ترتیب هر چند منگوله ای که نیاز دارید، آماده کنید. تعداد منگوله ها به اندازه کیف تان بستگی دارد.

البته فراموش نکنید که فقط نیمی از منگوله های آماده شده، باید منجوق دار شوند و نیم دیگر منگوله ها ساده و بدون منجوق خواهند بود (تصویر ۸).

کیف دستیمرحله ۸

با استفاده از چسب داغ، منگوله های بدون منجوق را به کیف تان بچسبانید (تصویر ۹).

کیف دستی

البته جای آنها و ترکیبات رنگی شان را قبل از چسباندن، کاملا مشخص کنید.

مرحله ۹

باقی منگوله ها را قسمت بالای کیف مانند تصویر ۱۰، بچسبانید.

کیف دستیمرحله ۱۰

اکنون روبانی را که از قبل آماده کرده اید، بالای منگوله های منجوق دار بچسبانید.

کیف منگوله ای تان آماده است و می توانید از آن استفاده کنید (تصویر ۱۱)

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

طرز تهیه جوجه کباب

  • مواد لازم برای جوجه کباب:

  • جوجه کبابی: هر جوجه برای دو نفر
  • آبلیمو: دو تا سه قاشق غذاخوری
  • زعفران، نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • پیاز: دو عدد برای هر جوجه
  • طرز تهیه جوجه کباب:

ابتدا جوجه را خرد کرده و برای مدتی در پیاز خرد شده، آبلیمو، زعفران و کمی نمک و فلفل می خوابانیم. قطعات جوجه را به سیخ می کشیم.

دقت نمایید که ران ها در یک سیخ، سینه ها در یک سیخ و بال ها در سیخ دیگری باشند. سیخ ها را روی آتش می گذاریم. دقت کنید که هر دو سمت به یک اندازه کباب شوند.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo